doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

مارک بوتاکس

 

ابتدا به بوتاکسهایی می پردازیم که معمولا در بازار دارویی ایران وجود دارند:

 

۱. دیسپورت

بوتاکس انگلیسی

 

 

 معروفترین بوتاکسهای موجود در ایران دیسپورت می باشد. این بوتاکس در ویالهای ۳۰۰ واحدی و ۵۰۰ واحدی عرضه می شود. این بوتاکس ساخت کشور انگلیس است.

قیمت جهانی یک ویال ۵۰۰ واحدی آن حدود ۹۰۰ دلار است که با ارز آزاد چیزی حول و حوش بیست و چهار میلیون تومان می شود! اما همین دارو تا چندی پیش با قیمت حدود ششصد هزار تومان به فروش می رسید و با توجه به تعهد اکثر بیمه های پایه در مورد مصارف درمانی آن، نهایتا بیمار فقط دویست هزار تومان پرداخت می کرد. قیمت این دارو در یکی دو سال گذشته افزایش یافته و به حدود چهار میلیون تومان برای هر ویال ۵۰۰ واحد می رسد. ضمن آنکه بخاطر کاهش تعهد بیمه ها نهایتا بیمار مبلغ بالایی را برای خرید آن باید بپردازد.

 

یک ویال سیصد واحدی دیسپورت برای مصارف معمول زیبایی(خطوط پیشانی، اخم و اطراف چشم) برای دو نفر و ویال پانصد واحدی برای سه نفر قابل استفاده می باشد.

 

بوتاکس معمولا بصورت پودر است و توسط سرم نمکی رقیق و قابل استفاده می شود. بهتر است ویال بوتاکس پس از باز شدن ورقیق شدن در چند ساعت اول مورد استفاده قرار گیرد هرچند که بشرط نگهداری در دمای مناسب معمولا تا یکی دو هفته بدون افت کیفیت قابل استفاده خواهد بود. و گزارشهایی از ماندگاری طولانی تر بوتاکس پس از حل شدن هم در دسترس هست.

 

تزریق بوتاکس دیسپورت در کسانی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند ممنوع است.

 

۲. نورونوکس

بوتاکس کره ای

 

این بوتاکس ساخت کره جنوبی است. ویالهای ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ واحدی دارد.

 

البته واحدهای بوتاکسهای مختلف با یکدیگر متفاوتند مثلا ۵۰ واحد نورونوکس معادل تقریبا ۱۵۰ واحد دیسپورت می باشد. هر ۵۰ واحد نورونوکس برای مقاصد معمول زیبایی (خطوط پیشانی، اخم و اطراف چشم) برای یک نفر کفایت می کند.

 

مطالعه دقیقی که قدرت اثر نورونوکس را با بوتاکسهای دیگر مقایسه کرده باشد در دسترس نیست ولی دکتر عمادی متخص مغز و اعصاب  بر حسب تجربه شخصی نورونوکس را اندکی ضعیفتر از دیسپورت می داند. البته قیمت پایینتری هم دارد و در حال حاضر هر ویال ۵۰ واحدی آن حدود  یک میلیون تومان  قیمت دارد

 

۳. زئومین

بوتاکس آلمانی

 

 

این بوتاکس محصول کشور آلمان است. بوتاکس زئومین تفاوتهای خاصی با سایر انواع بوتاکس دارد:

اولا این بوتاکس خالص ترین نوع بوتاکس می باشد و تا حد زیادی پروتوئینی همراه داروی اصلی ندارد که می تواند دو مزیت به همراه داشته باشد. کاهش ریسک حساسیت و همینطور پایین آوردن احتمال مقاومت به بوتاکس.

یک تفاوت دیگر زئومین با بوتاکسهای دیگر این است که برخلاف دیگر بوتاکس ها برای نگهداری نیاز به حفظ زنجیره سرما ندارد. البته تمام انواع بوتاکس پس از آماده سازی(رقیق شدن با سرم) باید در یخچال نگهداری شوند.

 

زئومین ویالهای ۵۰ و ۱۰۰ واحدی دارد. ۵۰ واحد آن برای مصارف معمول زیبایی و ۱۵۰ واحد آن جهت بوتاکس میگرن استفاده میشود. در حال حاضر قیمت ویال یک نفره آن حدود دو میلیون تومان می باشد. بهتر است هر ۵۰ واحد آن با ۷/. سی سی رقیق شود تا اثر زیبایی بهتری ایجاد کند.

  

۴. بوتاکس

بوتاکس آمریکایی

 

بله بوتاکس هم زمانی در ایران موجود بود. در واقع همانطور که قبلا گفتیم بوتاکس قدیمی ترین برند این داروی بوتولینیوم نوروتوکسین می باشد و ما به اشتباه به مارکهایی که بعد از آن آمده هم بوتاکس می گوییم.

بوتاکس ساخت کمپانی آلرگان آمریکا می باشد. ویالهای ۵۰ و ۱۰۰ واحدی دارد.

 

بوتاکس تقریبا ۸۰ درصد بازار بوتولینیوم نوروتوکسین را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. هم به این خاطر که قدمت بیشتری دارد، هم بخاطر تاییدیه های فراوانی که دارد و هم بخاطر "انتشار" محدودش.

 

اما انتشار در بوتاکس چیست که محدودتر بودنش مزیت است؟

برگردیم به مکانیسم بوتاکس یعنی از کار انداختن اتصال شیمیایی عصب به عضله. ما در بوتاکس زیبایی از ازن مکانیسم بصورت انتخابی عمل می کنیم. یعنی مثلا عضلات ایجاد کننده خط اخم را فلج می کنیم. اما نمی خواهیم عضلات دیگری مثل عضلات بالا برنده پلک یا لب هم فلج شود پس اگر بوتاکس مورد استفاده کمتر به اطرافش منتشر شود و به عضله ای که ما انتخاب کرده ایم محدود بماند، عوارض بوتاکس کمتر خواهد بود چرا که این بوتاکس از محل تزریق ما به عضلات مجاورش که ما نمی خواهیم فلجشان کنیم نشت نخواهد کرد.

 

اوج هنر و توانایی یک پزشک در تزریق بوتاکس، آگاهی و تسلط بر میزان انتشار بوتاکسی است که تزریق می کند. می توان با تغییر در حجم حلال تا اندازه ای انتشار بوتاکس را تغییر داد بهمین دلیل توصیه می کنم بوتاکسهایی را که بیشتر منتشر می شوند غلیظتر تهیه کنید. همچنین قوام عضله ای که درونش تزریق انجام می دهید در میزان انتشار نهایی آن موثر است، بنابراین غلبظتر تهیه کردن بوتاکس در سنین بالاتر که عضلات قوام کمتری دارند اهمیت بیشتری می یابد. و تجربه شخصی نشان داده که سرعت تزریق هم در میزان انتشار موثر است، پس من تزریق نواحی گلابلار را خصوصا با سرعت کمتری انجام می دهم. اما گاهی ما از انتشار بوتاکس بهره می بریم مثل تزریق در نواحی پشت سری در بیمار مبتلا به میگرن. اگر فرد مبتلا به میگرن مسن باشد من به ناچار باید از بوتاکس غلیظتری جهت جلوگیری از انتشار بیش از حد بوتاکس در نواحی پیشانی و نتیجه نامطلوب زیبایی استفاده میکنم، برای اینکه در نواحی پشت سر و گردن و شانه انتشار بیشتری بدست بیاورم دو کار را انجام می دهم، اول اینکه تعداد نقاط تزریق را بیشتر انتخاب می کنم و دوم سرعت تزریق را بالاتر می برم.

در یک کلام بوتاکسهای استانداردی که بدلیل انتشار بیشتر، قیمت پایینتری دارند نیاز به تسلط کافی در تزریق دارند تا نتیجه مپطلوب حاصل شود.

 

۵. مصپورت

مصپورت

در ویالهای پانصد واحدی موجود است. مطالعه ای برای مقایسه قدرت اثربخشی و طیف عوارض احتمالی آن در حال حاضر در دسترس نیست اما چند سالی است که بطور وسیعی توسط پزشکان برای مقاصد زیبایی بکار گرفته شده است.

قیمت آن در سالهای اخیر نوسانهایی بهمراه داشته و در حال حاضر ویالهای ۵۰۰ واحدی آن که برای مقاصد معمول زیبایی برای سه نفر قابل استفاده می باشد به قیمت ۴۰۰ هزار تومان در داروخانه ها به فروش می رسد.

 

۶.دیستون

بهترین بوتاکس ایرانی

بوتاکسی است که اخیرا در کشور تولید شده است. یک مزیت آن تولید ویالهای سیصد واحدی در کنار ویالهای ۵۰۰ واحدی است که برای مقاصد معمول زیبایی برای دو نفر قابل استفاده می باشد. در حال حاضر قیمت ویالهای سیصد واحدی(دونفره)، سیصد هزار تومان و ویالهای پانصد واحدی(سه نفره)، ۴۰۰ هزار تومان می باشد.

 

 ویدئو زیر در باره مارکهای مختلف بوتاکس توسط دکتر عمادی متخصص مغز و اعصاب و بوتاکس میگرن تهیه شده است:

 

 

تزریق تخصصی بوتاکس میگرن در شیراز توسط دکتر فرهاد عمادی و تعدادی از متخصصین مغز و اعصاب انجام می شود. 

تزریق تخصصی بوتاکس میگرن به همراه زیبایی فقط توسط دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب و بوتاکس انجام می شود.

 

 


 

 

اشتراک گذاری این مطلب در واتساپ

 

 

این مطالب برای شما سودمند خواهند بود:


 بهترین دکتر بوتاکس

بوتاکس میگرن


 

تشخیص انواع سردرد


 

پاسخ به پرسشهای بوتاکس

پاسخ به پرسشهای شما در باره بوتاکس


 

عوارض بوتاکس

بوتاکس چه عوارضی دارد؟


 

قیمت مناسب بوتاکس در تهران

قیمت بوتاکس زیبایی و میگرن با جزئیات


  

مطالب مفید در باره سردرد

 تشخیص و درمان سردردها


بهترین درمان سردرد

درمانهای میگرن


غذاهای مضر برای سردرد

غذاهایی که سردرد را بدتر می کنند


اطلاعات کامل در باره میگرن

هر آنچه لازم است در باره میگرن بدانید


بوتاکس زیبایی طبیعی

بوتاکس میگرن به همراه زیبایی


  

اطلاعات مفید در بار مغز

با مغز خود به زبان ساده آشنا شوید


بی خوابی 

قوانین خواب آرام


اصول تغذیه سالم 

اصول تغذیه سالم برای مغز


 

دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاع


بهترین دکتر سرگیجه 

درمان خانگی سرگیجه


درمان فشار مغز 

فشار مغز


 

داروی آلزایمر 

راه پیشگیری از آلزایمر


 

 درمان درد عصبی 

درد های عصبی 


 

استفاده از قسمتی یا تمام مطالب این سایت فقط با ذکر منبع بلامانع است

 

 

 

 

 

 

 

نظراتــــــ

shirane علی     24/4/1400
دکتر جان درسته که میگن بوتاکس تقلبی دیسپورت توی بازار وجود داره؟
shirane زهراعمرانی     ی 5/1/1402
پیستونی گردن چنددقته آمپول دیسپورت میکردم لطفاراهنمایم کنین