doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

کلسیم

غلب ما خیلی کمتر از آنچه که بدنمان نیاز دارد، کلسیم استفاده می کنیم. درواقع سرانه مصرف لبنیات در کشور ما نسبت به میانگین جهانی پایینتر است و اگر با کشورهای پیشرفته مقایسه شویم، مقدار لبنیات مصرفی ما ناچیز بنظر خواهد رسید.
قسمتی از این مشکل بخاطر برخی باورهای غلط در مورد لبنیات است، باورهایی که متاسفانه توسط عده ای افراد نا آگاه در فضای مجازی به آن دامن زده می شود.  قسمتی هم بر می گردد به اینکه بیشتر مردم نمی دانند که به چه میزان لبنیات باید در طی روز استفاده کنند. برخی هم با مصرف لبنیات دچار مشکلاتی می شوند که البته بیشتر آنها راه حل دارد اما در معدود مواردی ممکن است فرد ناگزیر به استفاده ار مکملهای کلسیم شود.

در ویدئوهای زیر دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب در باره باورهای غلط در زمینه کلسیم و لبنیات توضیح می دهد. همچنین نحوه محاسبه کلسیم مورد نیاز در سنین مختلف را آموزش می دهد.

اگر در خانواده کودک یا فرد مسنی داشته باشید آگاهی از مطالب این ویدئوها بسیار لازم و ضروری است. نا آگاهی والدین ممکن است منجر به کاهش رشد قدی کودکان شود و یا اینکه شکستگسی ستون فقرات یا لگن ناشی از پوکی استخوان می تواند باعث زمینگیر شدن افراد مسن خانواده شود.

 

باورهای غلط در مورد کلسیم

 
باورهای غلط در باره لبنیات
 

انواع مکملهای کلسیم و روش صحیح انتخاب آنها

 
 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

میگرن چیست؟

درمان میگرن

بوتاکس میگرن

بوتاکس زیبایی

بوتاکس های تخصصی

تشنج

ام اس

پارکینسون

سکته مغزی

دردهای عصبی

حافظه

دانش مغز

سایت تخصصی مغز و اعصاب دکتر عمادی  

نظراتــــــ