doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

تنظیمات اولیه مغز

 

دلیل اصلی پایین بودن انرژی، خستگی و افسردگی، تنظیم نبودن مغز با محیط اطراف است. ما باید تنظیمات اولیه مغزمان را بدانیم و محیطمان را بر اساس آن مرتب کنیم. مثلا باید بدانیم که بر اساس ژنتیک و فعالیت بدنی و فکری به چند ساعت خواب در شبانه روز نیاز داریم. یا انرژی مغزمان چگونه تامین می شود تا بتوانیم بهترین برنامه تغذیه را بر اساس آن تنظیم کنیم. همینطور در مورد ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز مغزمان باید بهترین و به روزترین اطلاعات راداشته باشیم. در لینک زیر گزیده ای از بهترین اطلاعات تغذیه ای را می توانید مشاهده کنید:
 
 

از مواردی که اخیرا در مورد مغز شناخته ایم نحوه واکنش آن به نورهای اطراف است. در واقع مغز میزان انرژی شما را بر اساس نور محیط تنظیم می کند مغز ما تعدادی ساعت دارد که اصلی ترین آنها درست بالای محل تقاطع عصبهای بینایی ما قرار دارد. کار این ساعت دریافت اطلاعات نوری از محیط و تنظیم سطح انرژی ما بر اساس طیفی از نور است که دریافت می کند.

اما این انرژی چیست؟ حتما شما روزهایی را به یاد می آورید که حالتان خیلی خوب بوده و کاملا سرحال و بشاش بوده اید. وقتی خبر خوبی می شنوید اغلب سطح انرژی شما بالا می رود. روزهایی هم داشته اید که انرژی کمی داشته اید و خسته و کسل بوده اید و تمایلی به انجام فعالیت جدید نداشته اید. منشا این انرژی ها مغز شماست و ما به دنبال راه کارهایی هستیم که شما بتوانید هر روز در بهترین وضعیت انرژی خود باشید بدون اینکه خبر خوبی به شما رسیده باشد. البته اگر هر روز شما پر از انرژی باشد قطعا خبرهای خوب هم به شما خواهد رسید.

پس دقت کنید که انرژی مغزی شما صرفا خرج توانایی شما برای تمرکز و یاداوری مطالب ذخیره شده در حافظه نمی شود. انرژی مغز تاثیر مستقیم بر تواناییهای ورزشی و جسمی ما دارد. خلق و خوی ما و حس کلی ما به زندگی بستگی به آن دارد.
اغلب ما از نورها به عنوان تنظیم کننده های اصلی ساعت مغز غافلیم. چرا که اصولا بشر مدت زیادی نیست که به نقش آنها پی برده است.

ما اغلب بدون اطلاع از تاثیر عمیق نورها بر روی ساعت مغزمان و درنهایت کارکرد مغزمان به خرید لامپ می پردازیم. خیلی ها نمی دانند که چگونه نورهای اشتباه در محل کار یا مطالعه یا اتاق خواب می تواند باعث افت انرژی و مشکلات خواب و حتی افسردگی شود.
جامعه ای که اصول ابتدایی سلامت مغز را نداند و اجرا نکند بصورت سیستماتیک دچار افسردگی می شود، در واقع یک سیکل معیوب ایجاد می شود و کل جامعه بجای حرکت به سمت قله به قعر دره خواهد رفت. چنین جامعه ای به لحاظ میانگین توانایی های ذهنی افت می کند
سری به آمار بزنیم:
اخیرا مقایسه ای بین میانگین ضریب هوشی جوامع بشری منتشر شده که در آن میانگین ضریب هوشی ایرانیها با عدد ۸۴ در ردیفهای پایین جدول قرار گرفته است. این عدد را با میانگین هوش مردم سنگاپور یعنی ضریب هوش ۱۰۸ مقایسه کنید.
با انتشار این خبر انگشت اتهام به سمت مهاجرت نخبگان رفت، اما بنظر من کوچ مغزها با توجه به مقیاس اندک آن نسبت به جمعیت کشور، اثر چندانی در این اختلاف بارز ضریب هوشی ندارد. مسلما چاره کار تحول در آموزش عمومی است. اما آیا انجام این تحول از عهده مردم خارج است؟

شبکه های اجتماعی، می توانند خلاء آموزش عمومی کارامد را پر کنند. من می خواهد سهم خود در ارتقای تواناییهای مغزی انسانهای پیرامونم را به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب که سالها در جهت ارتقای تواناییهای مغز تلاش کرده، انجام دهم. حاصل این تلاش را در یک مجموعه ویدئو در اختیار شما قرار می گیرد و به شما توضیح داده خواهد شد که چگونه با اصلاح نور، خواب، تغذیه و ورزش ضریب هوش خود و فرزندانمان را ارتقاء دهیم.
 
 
در این ویدئو دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب درباره تاثیر نورها بر مغز توضیح می دهد همچنین دکتر عمادی از عملکرد فیلتر نور آبی که در گوشی های پیشرفته وجود دارد می گوید. دکتر فرهاد عمادی بهترین تاثیر را از این تنظیمات نوری در بیماران مغز و اعصاب شیراز و فارس دیده است. بسیاری از این مطالب اولین بار است که منتشر می شوند و بخاطر اهمیت فراوان آن توصیه می کنم این ویدئو را در گروهها و صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارید.
 
استفاده از بخشی یا تمام مطالب این وبسایت با ذکر منبع بلامانع است.
 
 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

 

 بهترین دکتر بوتاکس

بوتاکس میگرن


 

پاسخ به پرسشهای بوتاکس

پاسخ به پرسشهای شما در باره بوتاکس


 

عوارض بوتاکس

بوتاکس چه عوارضی دارد؟


 

قیمت مناسب بوتاکس در تهران

قیمت بوتاکس زیبایی و میگرن با جزئیات


  

مطالب مفید در باره سردرد

 تشخیص و درمان سردردها


بهترین درمان سردرد

درمانهای میگرن


پرهیز غذایی در میگرن

غذاهایی که سردرد را بدتر می کنند


اطلاعات کامل در باره میگرن

هر آنچه لازم است در باره میگرن بدانید


بوتاکس زیبایی طبیعی

بوتاکس میگرن به همراه زیبایی


  

اطلاعات مفید در بار مغز

با مغز خود به زبان ساده آشنا شوید


بی خوابی 

قوانین خواب آرام


اصول تغذیه سالم 

اصول تغذیه سالم برای مغز


 

دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاع


بهترین دکتر سرگیجه

 

درمان خانگی سرگیجه


درمان فشار مغز 

فشار مغز


 

داروی آلزایمر 

راه پیشگیری از آلزایمر


 

  

درد های عصبی 


 

استفاده از قسمتی یا تمام مطالب این سایت فقط با ذکر منبع بلامانع است

 


 

نظراتــــــ