doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

بوتاکس میگرن و زیبایی

 

♦ بوتاکس چیست؟

 

♦ میگرن چیست؟

 

♦ بوتاکس چگونه میگرن را درمان می کند؟

 

♦ تفاوت تزریق "بوتاکس زیبایی" با "بوتاکس میگرن"

 

♦ مزایای بوتاکس در درمان میگرن

 

♦ تفاوت"بوتاکس صرفا میگرن" با "بوتاکس توام میگرن و زیبایی"

 

♦ عوارض بوتاکس میگرن

 

♦ بهترین نوع بوتاکس برای میگرن و زیبایی

 

♦ هزینه تزریق بوتاکس میگرن و زیبایی

 

♦ ویدئو دکتر فرهاد عماد درباره بوتاکس میگن و زیبایی

 

♦ سایر  مطالب مرتبط با بوتاکس

 

می توانید بجای مطالعه مطلب مفصل زیر ویدپو ۸ دقیقه ای دکتر فرهاد عمادی مدرس بوتاکس میگرن را تماشا کنید!

بوتاکس چیست؟

 

بوتاکس یا در اصل" توکسین بوتولینیوم" یک دارو است که از سم تولید شده توسط یک باکتری تولید می شود. اما چگونه یک "سم" می تواند یک بیماری مثل "میگرن" را درمان کند؟ 

 

اثر سمی بوتاکس به این خاطر است که بوتاکس مانع انتقال پیام از عصب  به عضله می شود و عضله را فلج می کند. این همان اتفاقی است که در بوتاکس زیبایی رخ می دهد و عضله هایی که مسبب ایجاد خطوط اخم، پیشانی و پنجه کلاغی های دور چشم شده اند بدین وسیله درمان می شوند. اما این مکانیسم که اصطلاحا به آن مکانیسم محیطی بوتاکس می گوییم، چیزی نیست که باعث درمان میگرن شود. مکانیسم بوتاکس در درمان سردرد تاثیر مرکزی بوتاکس است که در ادامه شرح خواهیم داد. اگر مایلید بیشتر در باره خود بوتاکس بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:

 

مولکول بوتاکس

 

مولکول زیبای بوتاکس 



 

میگرن چیست؟

 

خیلی ها میگرن دارند. البته بسیاری از افراد نمی دانند که دلیل سردردهایشان میگرن است. خیلی از افرادی که تصور می کنند سردردهایشان عصبی است در واقع مبتلا به میگرن هستند چرا که افراد میگرنی به استرسها و تنشها حساسترند و اصولا شایعترین محرک سردرد میگرنی استرسها می باشد.

 

امروزه سردرد تنشی(عصبی) بیشتر به عنوان قسمتی از طیف میگرن در نظر گرفته می شود.

 

همینطور بسیاری از میگرنیها به اشتباه فکر می کنند که سینوزیت دارند غافل از اینکه سردرد ناحیه پیشانی که با سرما و باد بدتر می شود میگرن است و نه سینوزیت حتی اگر که از سینوسهایتان عکس گرفته باشید و به شما گفته شده باشد که شما سینوزیت دارید!

 

اگر می خواهید در باره "سینوزیت" بدانید روی تصویر کلیک کنید.

 

 

به همین ترتیب افرادی که فکر می کنند معده آنها باعث می شود که سردرد بگیرند یا افرادی که گردن دردهای راجعه دارند و عکس گردنشان دیسک یا سائیدگی خفیف را نشان داده اغلب این میگرن است که منشا درد آنها می باشد و نه مشکلات جزئی ستون فقرات.(پیشنهاد می کنم این مظالب را مطالعه فرمایید: ارتباط غذاها با سردرد و نیز میگرن گردنی

 

میگرن می تواند بصورت سرگیجه هم بروز کند، در این حالت هم اغلب بیماران به اشتباه تصور می کنند که گوششان مشکل دارد. خیلی از این افراد به مسکنهای سرگیجه مثل داروی بتاهیستین وابسته می شوند در حالیکه درمان سرگیجه خود را باید در درمان میگرن جستجو کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره میگرن های غیر سردردی اینجا کلیک کنید.

 

خلاصه اینکه میگرن بیماری هزارچهره است. دکتر عمادی همواره به بیمارانش می گوید که شما همزمان به چند تا بیماری مختلف مبتلا نیستید، میگرن دارید که به اشکال مختلف و در اعضای مختلف شما بروز می کند. برای آشنایی بیشتر با میگرن مطلب و ویدئو آموزشی دکتر عمادی را در لینک زیر مشاهده کنید:

 

 

 

میگرن چیست؟



 

 

چرا بوتاکس میگرن را درمان می کند؟

 

بوتاکس توسط عصبهای خاصی که متخصص مغز و اعصاب انتخاب می کند علاوه بر مهار ترشح مواد ناقل عصبی از سمت انتهای عصب(که همانطور که توضیح دادیم باعث ایجاد اثر زیبایی بوتاکس می شود)، باعث می شود که تغییراتی در قسمت ابتدایی عصبها که در سیستم عصبی مرکزی ما قرار دارند هم بشود و آنجاست که بوتاکس با متعادل کردن بعضی مواد ناقل عصبی(مثل گلوتامات)، سردرد را مهار می کند. امروزه در محافل علمی بحث تاثیرات عصبی دیگر بوتاکس مانند اثرات ضد افسردگی بوتاکس، داغ است. این تاثیرات هم، همگی تاثیرات مرکزی بوتاکس هستند که در سیستم عصبی مرکزی ما رخ می دهند.

یادتان باشد بوتاکس یک ژل نیست که تا مدتها بصورت فیزیکی در بدن شما باقی بماند . بوتاکس بصورت یک پودر تهیه می شود، با سرم نمکی حل می شود و بعد از تزریق جذب می شود. پس آنچه که تا مدتها در بدن شما باقی می ماند فیزیک بوتاکس نیست، آثار بوتاکس بر سیستم عصبی شماست. 



 

 

  تفاوت تزریق "بوتاکس زیبایی" با "بوتاکس میگرن"

 

بعضی از افراد میگرنشان مزمن می شود یعنی مرتب در طول ماه دچار سردرد هستند. یکی از بهترین درمانها برای این افراد تزریق تخصصی بوتاکس می باشد. اما این تزریق با تزریق معمولی بوتاکس زیبایی تفاوتهایی دارد.

 

اولا که در بوتاکس میگرن نقاط تزریق محدود به پیشانی نیست و  بوتاکس درنواحی متعدد دیگری هم مثل قسمتهای مختلف سر، گردن و شانه ها تزریق می شود.

 

دوما دوز ماده تزریقی در قسمت پیشانی نسبت به بوتاکس زیبایی معمولی بیشتر است.

 

نکته بسیار مهم این است که اگر میگرن دارید توصیه می کنیم که بوتاکس زیبایی معمولی را انجام ندهید. چرا که بوتاکس معمولی پیشانی می تواند باعث بدتر شدن میگرن شما شود و در مواردی باعث گسترش میگرن(خصوصا به نواحی پس سری و گردن) می شود. بهترین تصمیم برای شما تزریق بوتاکس بوتاکس تخصصی  میگرن و زیبایی با همدیگر می باشد. از طرفی ما توصیه به انجام بوتاکس میگرن به تنهایی(بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی) هم نمی کنیم که در ادامه توضیح خواهیم داد.



 

  مزایای بوتاکس در درمان میگرن

 

تزریق بوتاکس بخاطر فقدان عوارض داروهای خوراکی از قبیل خواب آلودگی، افزایش وزن، ریزش مو، وابستگی، مسائل مربوط به بارداری و مشکلات جنسی نسبت به داروهای خوراکی پیشگیری کننده از سردردهای میگرنی ارجح است.

 

در مواردی که برای فرد داروهای خوراکی پیشگیری کننده از میگرن تجویز می شود، بیمار باید بصورت روزانه آنها را استفاده کند و در بسیاری از موارد لازم است فرد بصورت مرتب در شبانه روز بیش از یک دارو را مصرف کند که این می تواند باعث کاهش انگیزه بیمار جهت ادامه درمان شود. در حالیکه تزریق بوتاکس چنین مشکلی را نخواهد داشت و فرد مجبور به مصرف منظم دارو نخواهد بود. برای مشاهده عوارض درمان دارویی میگرن روی لینک زیر کلیک کنید:

 

عوارض داروها بسیار زیاد است

عوارض درمان دارویی میگرن

 

تزریق بوتاکس در نواحی پیشانی باعث برطرف شدن خطوط چهره فرد می شود. این یک مزیت اضافه درمان است که به تنهایی برای بیمار خوشایند بوده و موجب بالارفتن رضایت وی می شود. لازم است به این نکته دقت کنیم که در این مورد بوتاکس مانند شمشیر دولبه عمل می کند و اگر پزشک اصول ساده بوتاکس زیبایی را نداند ممکن است تغییراتی در چهره فرد پدید آید که خوشایند نبوده و در نهایت حتی با وجود کنترل سردردها، رضایت فرد از درمان با بوتاکس کاهش پیدا کند.

 

 

دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب روش منحصر بفردی

در تزریق بوتاکس میگرن و زیبایی دارد.

 

بنابراین توصیه نمی شود تزریق بوتاکس میگرن به تنهایی را انجام دهید و بهتر است تزریق شما میگرن به اضافه زیبایی باشد. 



  

تفاوت "بوتاکس میگرن" با "بوتاکس میگرن و زیبایی

 

در تزریق بوتاکس صرفا میگرن، بخاطر سادگی پروتوکل تزریق و عدم لحاظ کردن پروتوکلهای زیبایی، ممکن است شما دچار عوارضی مانند عدم تقارن ابروها، افتادگی ابروها و عمیق تر شدن برخی از چروکهای پیشانی شوید. مورد اخیر به دلیل محدود بودن نقاط تزریق در ناحیه پیشانی است. چون در بوتاکس فقط میگرن نقاط محدود و مشخصی در پیشانی تزریق می شود و این نقاط در بسیاری اوقات، تمام نواحی مورد نیاز جهت برطرف شدن خطوط پیشانی را شامل نمی شوند. در نتیجه گروهی از عضلات فلج شده درحالیکه گروه های دیگری هنوز فعالند و این گروه های فعال متحمل تمام فشارهای ناشی از حرکات ارادی و غیر ارادی پیشانی می شوند. نتیجه عمیق تر شدن یک سری از خطوط پیشانی خواهد بود.

 

محل تزریق بوتاکس میگرن در پیشانی

 

دکتر فرهاد عمادی متخصص بوتاکس میگرن متد جدیدی را ابداع کرده که در آن فرد هم منفعت زیبایی می برد و هم درمانی.

 


از سوی دیگر در تزریق بوتاکس صرفا میگرن، تزریق در چروکهای پنجه کلاغی و روی بینی انجام نمی شود. این مورد هم دو ایراد اصلی دارد:

 

اول اینکه اگر سردرد شما نواحی مذکور را هم شامل شود، احتمال ایجاد پاسخ درمانی کامل به بوتاکس کمتر خواهد بود.

دومین ایراد در اثر عدم تزریق در نواحی گفته شده، عمیق تر شدن خطوط آن نواحی خواهد بود دقیقا به همان دلیلی که در مورد خطوط پیشانی گفته شد.


بنابراین توصیه اکید تزریق همزمان زیبایی و میگرن می باشد. اما نکته بسیار مهم این است که تکنیک تزریق زیبایی در این مورد(بوتاکس میگرن+زیبایی) با تکنیک معمول تزریق زیبایی که اکثر پزشکها بکار می برند متفاوت است.

 

بوتاکس تخصصی

 

بوتاکس میگرن و زیبایی نیاز به تسلط بالای دکتر مغز و اعصاب

به آناتومی عصبها و ماهیچه های صورت دارد.

 

 

در واقع باید دوز بالاتری از بوتاکس تزریق شود تا اثر درمانی مطلوب ظاهر شود. اما اگر این دوزهای بالاتر با روشهای معمول که اکثر پزشکان بکار می برند تزریق شود باعث ایجاد عوارضی مانند افتادگی پلکها و ابروها می شود.
بنابراین بوتاکس زیبایی+ میگرن کاملا تخصصی است و صرفا توسط متخصص مغز و اعصاب انجام می شود.

 

 

در ویدئو زیر دکتر عمادی نکات فراوانی در باره بوتاکس میگرن و زیبایی بیان می کند، شامل میزان تاثیر، عوارض، قیمت و...

 

 
 

عوارض بوتاکس میگرن

 
یک سری عوارض کلی بوده و با تزریق بوتاکس به هر منظوری ممکن است رخ دهد. مانند واکنشهای حساسیتی که البته با استفاده از بوتاکسهای استاندارد بسیار نادر است.
دسته دیگر عوارض، عوارض مربوط به زیبایی می باشد که این مورد هم همانطور که اشاره شد در دست اساتید تزریق بوتاکس به ندرت رخ می دهد.
دکتر فرهاد عماد دو مورد فوق را بطور مفصل توضیح داده اند که با کلیک روی لینک زیر مطلب مربوط را خواهید دید:
 
 
 
 
اما در تزریق بوتاکس میگرن در درصدی از افراد عوارض دیگری هم دیده می شود مانند تشدید موقت سردردها و نیز گردن درد. لازم به ذکر است که این عوارض پس از چند روز بصورت کامل برطرف خواهد شد.

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن و زیبایی

 
برای درمان میگرن می توان از مارکهای مختلف بوتاکس استفاده کرد اما تزریق بوتاکسهای چینی(این بوتاکسها اغلب به عنوان بوتاکس کانادایی معرفی می شوند) صد در صد ممنوع و خطرناک است. 
همچنین افرادی که سابقه حساسیت به پروتئین شیر گاو دارند باید از تزریق دیسپورت(بوتاکس انگلیسی) اجتناب کنند.
برای آشنایی با انواع بوتاکس و انتخاب بهترین بوتاکس روی لینک زیر کلیک کنید:
 
 
 

  قیمت بوتاکس میگرن و زیبایی

 
هزینه بوتاکس میگرن و زیبایی بسته به مارک بوتاکسی که از داروخانه تهیه می کنید متفاوت خواهد بود. برای داروهایی که در حال حاضر در داروخانه های ایران موجود هستند این مبلغ بین تقریبا پانصد هزار تومان(بوتاکسهای ایرانی دیستون و مصپورت) تا حدود سه میلیون اومان(بوتاکس انگلیسی دیسپورت) متغیر خواهد بود. داروی بوتاکس را باید خودتان(با نسخه متخصص مغز و اعصاب) از داروخانه تهیه کنید.
دستمزد پزشک معمولا مقدار ثابتی است که این مقدار از دستمزد بوتاکس میگرن به تنهایی بیشتر است. برای اینکه با جزئیات هزینه بوتاکس بیشتر آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید:
 

 مطالب مرتبط با بوتاکس

 
اگر می خواهید در باره مناطق تزریق بوتاکس میگرن، افرادی که به بوتاکس پاسخ می دهند و یا پزشکانی که قادر به تزریق بوتاکس میگرن هستند بیشتر بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:
 

 
تزریق بوتاکس از درمانهای بسیار موثر در درمان تعریق بیش از حد می باشد. اگر مایلید در باره تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دستها بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:
 
 
 
بعد از تزریق بوتاکس باید یک سری رعایتها را انجام دهید. مانند جلوگیری از گرم شدن موضع تزریق. اگر می خواهید در باره مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:
 

 
بوتاکس زیباسس محدود به بوتاکس پیشانی و خط اخم و خطوط پنجه کلاغی دور چشم نمی شود. اگر مایلید در باره بوتاکس زیبایی بیشتر بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:

 
اگر می خواهید درباره سایر مصارف درمانی بوتاکس بدانید روی لینکهای زیر کلیک کنید:
 
 
 
 

 

بهترین پیج اینستا

اینستاگرام دکتر عمادی 

این مطالب برای شما سودمند خواهند بود:


 بهترین دکتر بوتاکس

بوتاکس میگرن


 

پاسخ به پرسشهای بوتاکس

پاسخ به پرسشهای شما در باره بوتاکس


 

عوارض بوتاکس

بوتاکس چه عوارضی دارد؟


 

قیمت مناسب بوتاکس در تهران

قیمت بوتاکس زیبایی و میگرن با جزئیات


  

مطالب مفید در باره سردرد

 تشخیص و درمان سردردها


بهترین درمان سردرد

درمانهای میگرن


پرهیز غذایی در میگرن

غذاهایی که سردرد را بدتر می کنند


اطلاعات کامل در باره میگرن

هر آنچه لازم است در باره میگرن بدانید


بوتاکس زیبایی طبیعی

بوتاکس میگرن به همراه زیبایی


  

اطلاعات مفید در بار مغز

با مغز خود به زبان ساده آشنا شوید


بی خوابی 

قوانین خواب آرام


اصول تغذیه سالم 

اصول تغذیه سالم برای مغز


 

دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاع


بهترین دکتر سرگیجه

 

درمان خانگی سرگیجه


درمان فشار مغز 

فشار مغز


 

داروی آلزایمر 

راه پیشگیری از آلزایمر


 

  

درد های عصبی 


 

استفاده از قسمتی یا تمام مطالب این سایت فقط با ذکر منبع بلامانع است

 

نظراتــــــ

shirane پریسا 11/4/1400
خدا خیرت بده دکتر از میگرن نجاتم دادی ❤❤❤
shirane علی روزگار 11/4/1400
من سریهای قبل که پیش شما دیسپورت تزریق می کردم حتی یک بار سردرد نمی گرفتم اما این سری که به توصیه خودتون دیستون زدم دو بار سردرد داشتم
shirane ساره 11/4/1400
من سردردهام با بوتاکس شما خیلی کمتر شده ولی هنوز سردرد میاد سراغم 🙄
shirane قاسمی     11/4/1400
من بار اول اصلا سردردام خوب نشد ولی اینبار حتی یک بار هم سرم درد نگرفت 😍
shirane احدی     11/4/1400
دکتر یک ماهه بوتاکس زدم سردردام کمتر شده ممکنه بازم سردردام برگرده؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 11/4/1400
تاثیر بوتاکس میگرن بین 4 تا 6 ماه باقی می مونه
shirane بذرافکن     19/4/1400
دکتر عالی هستید اینقدر طبیعی بوتاکس انجام دادید حتی خواهرم هم متوجه نشد :)
shirane یکی از بیمارلتون     5/5/1400
وقت بخیر جناب دکتر عمادی من از یک سال قبل که پیش شما بوتاکس انجام دادم تا الان سردرد نداشتم ولی میخام برای پیشانی باز بوتاکس انجام بدم چون خط اخمم برگشته می توتم فقط برای بوتاکس پیشانی برسم خدمتتون؟ 🌼🌼🌼
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 5/5/1400
اگر یک سال است که سردرد نداشته اید می توانید بوتاکس زیبایی به تنهایی انجام دهید
shirane احد فاضل     8/5/1400
بهترین دکتر مغز و اعصاب ایران ❤ چقدر خوشحالم که شما پزشک من هستید
shirane نغمه     8/5/1400
دکتر عماد لطفا در باره بوتاکس سردرد خوشه ای هم توضیح بدید ممنون از مطالب عالی
shirane ناهید 31/4/1401
سلام دکتر وقت بخیر من اولین باره به مطبتون مراجعه داشتم برای میگرن.ویتامین ب۲ومگنیفورت برام تجویز کردین از موقعی استفاده میکنم سردردام خیلی کمتر شده،حالا میخوام بپرسم ایرادی نداره که طولانی مدت استفاده کنم ممنون میشم
shirane شعبانعلی     Farajisamira699@jma 26/7/1401
وقتتون بخیر دکتر حدود دوسال سردرد دارم و این سردرد اول تو سرم میوفته بعد پشت چشمم و تو فکم میوفته درد تو دماغمم انگار آب جمع شده این سردرد چیه؟میشه کمک کنید
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 5/4/1402
سلام آیا دچار آبریزش بینی هم می شوید؟