doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

پرسشهای رایج در باره بوتاکس



در این مقاله به پرسشهای شما در باره بوتاکس پرداخته ایم. چنانچه هنوز پرسشی باقی مانده است می توانید در قسمت نظرات آن را مطرح کنید.

 

۱. بوتاکس چیست؟

۲.آیا تزریق بوتاکس عارضه دارد؟

۳. تاثیر بوتاکس تا چه مدت باقی می ماند؟

۴. بعد از چند بار انجام بوتاکس، دیگر نیازی به تزریق مجدد آن نیست؟

۵. آیا تزریق منظم بوتاکس باعث شلی پوست می شود؟

۶. انواع بوتاکس کدامند؟

۷. از چه سنی می توان برای بوتاکس اقدام کرد؟

۸. چرا باید خودمان از داروخانه ها اقدام به خرید بوتاکس کنیم؟

۹.قیمت بوتاکس چقدر است؟


 ۱. بوتاکس چیست؟


بوتاکس دارویی است که از یک باکتری به اسم کلستریدیوم بوتولینیوم تهیه می شود. از آنجایی که اولین بار این دارو توسط شرکت آمریکایی سازنده آن بوتاکس نامگذاری شد، ما به اشتباه به داروهای ساخت بقیه شرکتها (مانند دیسپورت، نورونوکس، دیستون و..‌.) هم بوتاکس می گوییم.

 

پس هرچند بهتر است بجای بوتاکس که نام تجاری محصول کمپانی الرگان امریکاست از اسم علمی آن یعنی بوتولینیوم توکسین استفاده شود، بخاطر سهولت به تمام برندهای دیگر هم بوتاکس اطلاق می شود.

 

این دارو یک داروی عصب است و در واقع از انتقال پیامهای عصبی به ماهیچه های مربوطه جلوگیری کرده و باعث ایجاد یک فلج موقت در عضلات می شود. این فلج بطور معمول تا چهار ماه باقی می ماند و بعد شروع به کاهش می کند و معمولا پس از شش ماه فرمان عصبی به همان روال قبل از انجام بوتاکس، به عضلات منتقل می شود و درواقع اثر بوتاکس از بین می رود.


پس بوتاکس یک ژل یا فیلر نیست که چین و چروکهای شما را پر کند، در واقع یک دارو است که با فلج کردن کارکردهای مزاحم عضلات باعث درمان چروکهای شما می شود. برای درک مکانیسم اثر بوتاکس می توانید روی تصویر(لینک) زیر کلیک کنید:

 

مکانیسم بوتاکس

 ماهیت و نحوه عملکرد بوتاکس 



۲.آیا تزریق بوتاکس عارضه دارد؟

بوتاکس مثل هر داروی دیگری می تواند عوارضی هم ایجاد کند اما استفاده از داروی استاندارد بوتاکس و تزریق توسط پزشک حاذق احتمال بروز هر عارضه ای را بشدت کاهش می دهد. در ادامه عوارض بوتاکس را مرور می کنیم:


الف. عوارض جدی اما بسیار نادر تزریق بوتاکس:


♦ حساسیت
♦ اشکال در بلع
♦ دوبینی

ب. عوارض زیبایی:


این عوارض هم بسته به نوع بوتاکس مصرفی، مهارت پزشک، سن فرد و انجام رعایتهای بعد از انجام بوتاکس دارد.در زیر به عوارض زیبایی بوتاکس می پردازیم:

♦ بالا رفتن نامتناسب دم ابروها

در تصویر سمت راست می بینید که بر اثر تکنیک غلط بوتاکس

 دم ابروها به سمت بالا و تاج ابروها به سمت پایین متمایل شده اند. به خطوط بالای دم ابروها توجه کنید(مفیستو)


♦ پایین آمدن سر ابروها
♦ خطوط ریز بالای قسمت انتهایی(دم) ابروها
♦ مصنوعی شدن خنده بیمار
♦ افتادگی ابروها
♦ افتادگی پلک
♦ افتادگی لب


برای اینکه جزئیات عوارض بوتاکس را بهتر بشناسید روی لینک زیر کلیک کنید:

عوارض بوتاکس

بهترین توضیحات در باره عوارض بوتاکس 


۳. تاثیر بوتاکس تا چه مدت باقی می ماند؟


بعد از حدود سه ماه از تزریق بوتاکس، اثر آن شروع به کاهش پیدا می کند و نهایتا بوتاکس بین چهار تا شش ماه دوام خواهد داشت. اما به این دلیل که عضلات تحت تاثیر بوتاکس برای چند ماه فعالیتی انجام نمی دهند، معمولا درجاتی از تحلیل در آنها رخ می دهد. برای برخی افراد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا عضلات تحلیل رفته، توانایی قبلی خود را در ایجاد خطوط چهره باز یابند. در این افراد با وجود اینکه اثر اولیه بوتاکس بعد از شش ماه از بین می رود اما بخاطر تحلیل عضله که نام بردیم تاثیر زیبایی بوتاکس برای مدت زمان بیشتری دوام می آورد.

۴. بعد از چند بار انجام بوتاکس، دیگر نیازی به تزریق مجدد آن نیست؟


پاسخ به این پرسش به عوامل بسیاری بستگی دارد. ممکن است یک فرد که دیر اقدام کرده و ماهیچه های پیشانی قوی دارد هیچگاه کاملا بی نیاز از تزریق بوتاکس نشود اما فرد جوانتری که هنوز خطوط چهره اش به حالت پایدار در نیامده است و تنها در صورت اخم کردن یا بالا انداختن ابروها در پیشانیش خط ایجاد می شود بعد از چند سال انجام منظم بوتاکس دیگر نیاز چندانی برای ادامه درمان با بوتاکس نداشته باشد.

۵. آیا تزریق منظم بوتاکس باعث شلی پوست می شود؟


در سنین جوانی پوست بدن متناسب با حجم بافت زیرین خود رشد می کند. اما گاهی اوقات رشد بافتهای زیرین بسرعت اتفاق می افتد، مانند آنچه در خیلی از بارداریها اتفاق می افتد و پوست فرصت کافی برای رشد همه جانبه پیدا نمی کند و در برخی مناطق، اجزایی از پوست ضخامت و قوام کافی را پیدا نمی کنند که موجب بوجود آمدن خطوطی بنام استریای بارداری می شود. گاهی هم مانند آنچه برای پوست ناحیه پیشانی شما اتفاق می افتد، رشد عضلات بسیار تدریجی است و در طول زمان اتفاق می افتد. شما با اخم کردن و حرکات ابروها عضلات ناحیه پیشانی خود را قویتر می کنید. عضلات قویتر، حجم بیشتری پیدا می کنند و پوست روی آنها رشد می کند تا پوشش کافی را ایجاد کند. اما تقریبا از بعد از سی و پنج سالگی(با توجه به وضعیت ژنتیکی افراد، سن شروع تحلیل عضلات بسیار متفاوت است) این عضلات هیپیرتروفی شده(حجیم شده)، در اثر افزایش سن شروع به تحلیل می کنند و حجمشان کم میشود. در این مرحله است که شما پوست اضافه تری نسبت به ماهیچه های پیشانی خود خواهید داشت و اغلب این پوست اضافه تر تحت تاثیر کشش ماهیچه های زیرین خود به داخل فرو می رود و چین های پیشانی شما از حالت داینامیک(حالتی که خطوط چهره در حالت عادی دیده نمی شوند و تنها پس از بالا انداختن ابروها و یا اخم کردن ایجاد می شوند) به حالت ایستا( حالتی که فرد در حالت عادی هم خطوط چهره اش مشخص است) تبدیل می شوند. اگر از مرحله دوم مدت زمان بیشتری بگذرد حجم تحلیل رفته عضلات بوسیله بافت همبند جایگزین خواهد شد. این بافت همبند مانند عضله قابل درمان با بوتاکس نیست. اگر در این مرحله فرد بوتاکس بزند درست است که در اثر کاستن از فعالیت ماهیچه ها(حجم ماهیچه ها در اثر سن کاسته شده اما هنوز ماهیچه هستند! و فعالیت می کنند) چینها کمتر خواهد شد اما ممکن است چینها هیچوقت کامل برطرف نشوند و همچنین در درازمدت درمان کامل با بوتاکس هم وجود نخواهد داشت یعنی برخلاف مرحله اول که معمولا فرد پس از چند سال، بی نیاز از تزریق بوتاکس می شود در مرحله سوم که بافت همبند غیر پاسخگو به بوتاکس جانشین حجم از دست رفته ماهیچه ها شده، انتهایی برای درمان خطوط با بوتاکس متصور نخواهد بود.

پس پوست پیشانی در اثر کشش ناشی از انقباض  عضلات آن شل می شود، بنابراین انجام منظم بوتاکس نه تنها موجب شلی پوست نمی شود که از آن جلوگیری می کند. بشرط اینکه فرد از سن مناسب شروع به تزریق بوتاکس کرده باشد.( در واقع بوتاکس از رشد ماهیچه های فعال پیشانی جلوگیری می کند و در نتیجه پوست اضافه تری بوجود نمی اید که بخواهد بعدا چین بخورد). همانطور که گفته شد سن مناسب برای شروع تزرق بوتاکس سنی است که چروکهای پیشانی در حالت داینامیک قرار دارند. این سن برای اغلب افراد حول و حوش 25 سالگی است. شروع بوتاکس در زسنین بالاتر اگر چه کماکان به فرد منفعت می رساند اما از یک زمان به بعد(معمولا 50 سالگی به بعد) این منفعت بطور چشمگیری کاسته می شود(مگر در موارد خاص). در واقع هرچه از سن پایینتری اقدام به شروع تزریق بوتاکس کنید از شل شدن پوستتان در اثر کشش عضلات جلوگیری خواهید کرد اما شروع بوتاکس در سنین بالاتر نمی تواند از شلی پوست جلوگیری کند و در مواردی هم باعث شلی موقت پوست می شود. اگر فرد در سنین بالا مراجعه کرده باشد بنحوی که در اثر کشش عضلات پوست وی شل شده باشد و بافت همبند جایگزین عضله شده باشد دیگر درمان با بوتاکس فایده چندانی نخواهد داشت.

۶. انواع بوتاکس کدامند؟


ابتدا به بوتاکسهایی می پردازیم که معمولا در بازار دارویی ایران وجود دارند:
۱. دیسپورت


شاید یکی از معروفترین بوتاکسهای موجود در ایران دیسپورت باشد. این بوتاکس در ویالهای ۳۰۰ واحدی و ۵۰۰ واحدی عرضه می شود. قیمت جهانی یک ویال ۵۰۰ واحدی آن حدود ۹۰۰ دلار است که با ارز آزاد چیزی حول و حوش بیست و چهار میلیون تومان می شود! اما همین دارو تا چندی پیش با قیمت حدود ششصد هزار تومان به فروش می رسید و با توجه به تعهد اکثر بیمه های پایه در مورد مصارف درمانی آن، نهایتا بیمار فقط دویست هزار تومان پرداخت می کرد. قیمت این دارو در یکی دو سال گذشته افزایش یافته و به حدود سه میلیون و ششصدهزار تومان برای هر ویال ۵۰۰ واحد می رسد. ضمن آنکه بخاطر کاهش تعهد بیمه ها نهایتا بیمار مبلغ بالایی را برای خرید آن باید بپردازد.


یک ویال سیصد واحدی دیسپورت برای مصارف معمول زیبایی(خطوط پیشانی، اخم و اطراف چشم) برای دو نفر و ویال پانصد واحدی برای سه نفر قابل استفاده می باشد.


بوتاکس معمولا بصورت پودر است و توسط سرم نمکی رقیق و قابل استفاده می شود. بهتر است ویال بوتاکس پس از باز شدن و رقیق شدن در چند ساعت اول مورد استفاده قرار گیرد هرچند که بشرط نگهداری در دمای مناسب معمولا تا یکی دو هفته بدون افت کیفیت قابل استفاده خواهد بود. و گزارشهایی از ماندگاری طولانی تر بوتاکس پس از حل شدن هم در دسترس هست.


تزریق بوتاکس دیسپورت در کسانی که به پروتئین شیر گاو حساسیت دارند ممنوع است.

۲. نورونوکس


این بوتاکس ساخت کره جنوبی است ویالهای ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ واحدی دارد.


البته واحدهای بوتاکسهای مختلف با یکدیگر متفاوتند مثلا ۵۰ واحد نورونوکس معادل تقریبا ۱۵۰ واحد دیسپورت می باشد. هر ۵۰ واحد نورونوکس برای مقاصد معمول زیبایی (خطوط پیشانی، اخم و اطراف چشم) برای یک نفر کفایت می کند.
مطالعه دقیقی که قدرت اثر نورونوکس را با بوتاکسهای دیگر مقایسه کرده باشد در دسترس نیست ولی دکتر عمادی معتقد است که نورونوکس اندکی ضعیفتر از دیسپورت عمل می کند. البته قیمت پایینتری هم دارد و در حال حاضر هر ویال ۵۰ واحدی آن حدود هشتصد هزار تومان قینت دارد.

۳. زئومین


این بوتاکس محصول کشور آلمان است. بوتاکس زئومین تفاوتهای خاصی با سایر انواع بوتاکس دارد:


اولا این بوتاکس خالص ترین نوع بوتاکس می باشد و تا حد زیادی  پروتوئینی همراه داروی اصلی ندارد که می تواند دو مزیت به همراه داشته باشد. کاهش ریسک حساسیت و همینطور پایین آوردن احتمال مقاومت به بوتاکس.
یک تفاوت دیگر زئومین با بوتاکسهای دیگر این است که برخلاف دیگر بوتاکس ها برای نگهداری نیاز به حفظ زنجیره سرما ندارد. البته تمام انواع بوتاکس پس از آماده سازی(رقیق شدن با سرم) باید در یخچال نگهداری شوند.
زئومین ویالهای ۵۰ و ۱۰۰ واحدی دارد. قیمت ویال صد واحدی آن در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار تومان است.
۵۰ واحد آن برای مصارف معمول زیبایی و ۱۵۰ واحد آن جهت بوتاکس میگرن استفاده میشود.
دکتر عمادی به همکارانش توصیه می کند که بهتر است هر ۵۰ واحد آن با ۷/. سی سی رقیق شود تا اثر زیبایی بهتری ایجاد کند.

۴. بوتاکس


بله بوتاکس هم زمانی در ایران موجود بود. در واقع همانطور که قبلا گفتیم بوتاکس قدیمی ترین برند این داروی بوتولینیوم نوروتوکسین می باشد و ما به اشتباه به مارکهایی که بعد از آن آمده هم بوتاکس می گوییم.


بوتاکس ساخت کمپانی آلرگان آمریکاست و ویالهای ۵۰ و ۱۰۰ واحدی دارد. بوتاکس تقریبا ۸۰ درصد بازار بوتولینیوم نوروتوکسین را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. هم به این خاطر که قدمت بیشتری دارد، هم بخاطر تاییدیه های فراوانی که دارد و هم بخاطر "انتشار" محدودش.


اما انتشار در بوتاکس چیست که محدودتر بودنش مزیت است؟
برگردیم به مکانیسم بوتاکس یعنی از کار انداختن اتصال شیمیایی عصب به عضله. ما در بوتاکس زیبایی از ازن مکانیسم بصورت انتخابی عمل می کنیم. یعنی مثلا عضلات ایجاد کننده خط اخم را فلج می کنیم. اما نمی خواهیم عضلات دیگری مثل عضلات بالا برنده پلک یا لب هم فلج شود پس اگر بوتاکس مورد استفاده کمتر به اطرافش منتشر شود و به عضله ای که ما انتخاب کرده ایم محدود بماند، عوارض بوتاکس کمتر خواهد بود چرا که این بوتاکس از محل تزریق ما به عضلات مجاورش که ما نمی خواهیم فلجشان کنیم نشت نخواهد کرد.


اوج هنر و توانایی یک پزشک در تزریق بوتاکس، آگاهی و تسلط بر میزان انتشار بوتاکسی است که تزریق می کند. می توان با تغییر در حجم حلال تا اندازه ای انتشار بوتاکس را تغییر داد بهمین دلیل  دکتر عمادی توصیه می کند بوتاکسهایی را که بیشتر منتشر می شوند غلیظتر تهیه کنید. همچنین قوام عضله ای که درونش تزریق انجام می دهید در میزان انتشار نهایی آن موثر است، بنابراین غلبظتر تهیه کردن بوتاکس در سنین بالاتر که عضلات قوام کمتری دارند اهمیت بیشتری می یابد. تجربه شخصی دکتر عمادی بواسطه هزاران مورد تزریق بوتاکس زیبایی و درمانی  نشان داده که سرعت تزریق هم در میزان انتشار موثر است، دکتر عمادی همواره در کارگاه های آموزش بوتاکس به پزشکان توصیه می کند که  تزریق نواحی گلابلار(اخم) را با سرعت کمتری انجام دهندتا از انتشار بوتاکس به پلکها و افتادگی آنها جلوگیری شود.  اما گاهی ما از انتشار بوتاکس بهره می بریم که پزشکان علاقمند می توانند با شرکت در کلاسهای آموزشی دکتر فرهاد عمادی از آن موارد و سایر ترفندهای تزریق بوتاکس آگاه شوند. 


در یک کلام بوتاکسهای استانداردی که بدلیل انتشار بیشتر، قیمت پایینتری دارند نیاز به تسلط کافی در تزریق دارند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.


۵. مصپورت


در ویالهای پانصد واحدی موجود است. مطالعه ای برای مقایسه قدرت اثربخشی و طیف عوارض احتمالی آن در حال حاضر در دسترس نیست اما چند سالی است که بطور وسیعی توسط پزشکان برای مقاصد زیبایی بکار گرفته شده است.
قیمت آن در سالهای اخیر نوسانهایی بهمراه داشته و در حال حاضر ویالهای ۵۰۰ واحدی آن که برای مقاصد معمول زیبایی برای سه نفر قابل استفاده می باشد به قیمت ۴۰۰ هزار تومان در داروخانه ها به فروش می رسد.


۶.دیستون

قیمت بوتاکس دیستون
بوتاکسی است که اخیرا در کشور تولید شده است. یک مزیت آن تولید ویالهای سیصد واحدی در کنار ویالهای ۵۰۰ واحدی است که برای مقاصد معمول زیبایی برای دو نفر قابل استفاده می باشد. در حال حاضر قیمت ویالهای سیصد واحدی(دونفره)، سیصد هزار تومان و ویالهای پانصد واحدی(سه نفره)، ۴۰۰ هزار تومان می باشد.

 

۷. بوتاکسهای چینی.

چین یک بوتاکس رسمی دارد به اسم لانژو که عمدتا در چین و برزیل به فروش می رسد. در این بوتاکس بر خلاف بقیه بوتاکسها از آلبومین گاوی استفاده شده است که ریسک انتقال برخی بیماریها را به دنبال دارد. ضمنا چین تعداد زیادی بوتاکس غیر رسمی هم تولید می کند که در بازار دارویی ایران به وفور یافت می شوند و علاوه بر ایراد استفاده از آلبومین گاوی، به دلیل ریسک ایجاد حساسیت می توانند خطرناک باشند. این نوع بوتاکسها نمی توانند در داروخانه ها به فروش برسند.

۷. از چه سنی می توان برای بوتاکس اقدام کرد؟


برای بوتاکس زیبایی بهتر است از زمانی شروع به انجام بوتاکس کنیم که هنوز چین و چرکها حالت پایدار پیدا نکرده اند و به اصطلاح در حالت دینامیک قرار دارند. یعنی فرد در حالت عادی خطی در پیشانی ندارد اما عضلات قوی هستند و موقع اخم کردن یا بالا انداختن پیشانی در چهره فرد خط ایجاد می شود. این حالت معمولا بعد از سن بیست و پنج سالگی رخ می دهد ولی برخی افراد که پیشانی عضلانی دارند ممکن حتی از سن پانزده سالگی هم نیاز به تزریق بوتاکس پیدا کنند. همینطور افرادی که بخاطر کار در شرایط پرنور(کشاورزها) یا بعضی مشاغل خاص(عکاسها) ماهیچه های صورتشان زیاد فعالیت می کندباید از سنین پایینتری اقدام به تزریق بوتاکس کنند.

از چه سنی دیگر نباید بوتاکس انجام داد؟
عدد مشخصی برای این سوال وجود ندارد و ترجیح می دهیم برای هر کس با توجه به ویژگیهای صورت وی تصمیم بگیرم. اما کدام ویژگی ظاهری با افزایش سن به مانعی بر سر راه تزریق بوتاکس تبدیل می شود؟ پوست اضافی بالای پلک که به آن درماتوشالازی می گوییم. قطعا ژنتیک در ایجاد آن مهمترین نقش را دارد و به موازات آن افزایش سن. راه درمانش برداشتن آن است، یک عمل جراحی نسبتا کوچک به اسم بلفاروپلاستی.


به این پوست اضافی پشت پلک یا همان درماتوشالازی، پف پشت پلک هم می گویند. برخی هم  به اشتباه به آن افتادگی پلک می گویند‌.  اما نکته مهم این است که فرد بطور جبرانی و ناخودآگاه ابروهایش را بالا نگه می دارد که این پف پشت پلک کمتر شود و چشم راحتتر باز بماند. این رفتار ناخوداگاه سبب عمیقتر شدن خطوط عرضی پیشانی می شود. حال فرد به ما مراجعه می کند تا به کمک بوتاکس خطوط عمیق شده پیشانی وی درمان شود اما این درمان باعث بیشتر شدن پف پشت پلک وی خواهد شد چیزی که حتما باید مراجعه کننده ما در جریان آن قرار بگیرد. این اتفاق به دو دلیل اتفاق می افتد:


یک: برای صاف کردن خطوط پیشانی ما باید عضلات پیشانی را فلج کنیم اینها همان عضلاتی هستند که فرد بطور ناخوداگاه آنها را بکار گرفته تا ابروهایش بالاتر قرارگیرند و پف پشت چشم کمتر نمایان شود. حالا عضلات به کمک بوتاکس در وضعیت نرمال خود قرار می گیرند و فرد این مکانیسم جبرانی را از دست می دهد و پف پشت پلکهایش بیشتر مشخص می شود و در واقع این پف در حالت واقعی خود قرار می گیرد چیزی که فرد از قبل نمی دانسته.


دو: یکی از مکانیسمهای بوتاکس که به براق شدن و کشیده شدن پوست پیشانی کمک می کند ایجاد ورم است. در واقع عضلات فلج شده پیشانی دیگر بر مایع بین بافتی ناحیه پیشانی فشار وارد نمی کنند، فشاری که باعث تخلیه این مایع توسط عروق لنفاوی میشود.


حال برگردیم و دوباره به فردی که بلفاروشالازی دارد نگاه کنیم ما یک پوست اضافی اطراف پلک داریم که محل خوبی برای جمع شدن مایع بین بافتی است. همان مایع بین بافتی که حالا بخاطر از دست رفتن مکانیسم تخلیه آن یعنی پمپ عضلات پیشانی تجمع پیدا کرده و بخاطر اثر جاذبه بسمت چشم ها و زیر آن پوست اضافی(درماتوشالازی) سرازیر میشود و باعث بیشتر شدن تورم پشت پلک می شود.
دکتر عمادی تزریق بوتاکس زیبایی را به افرادی که درماتوشالازی واضح دارند توصیه نمیکند.

 

۸. چرا باید خودمان از داروخانه ها اقدام به خرید بوتاکس کنیم؟

الف. اطمینان از اصل بودن دارو
بطور طبیعی داروخانه ها جایگاه فروش داروها هستند. بنابراین مسوولین خرید در داروخانه ها با شرکتهای معتبر ساخت یا پخش دارو در ارتباط هستند و دارویی که از داروخانه خرید می شود حداقل از سه فاز نظارتی مرتبط با دانشگاه های علوم پزشکی گذر کرده اند: نظارت در مراحل تولید، توزیع و فروش. بنابراین احتمال فروش محصولات تقلبی در داروخانه ها اندک است. این قضیه در مورد داروی بوتاکس بسیار برجسته می باشد.
اخیرا شاهد نوع تقلبی بعضی از مارکهای معروف بوتاکس مثل دیسپورت بوده ایم.


اگر پزشک به تعداد زیاد تزریق بوتاکس را انجام داده باشد می تواند متوجه تقلبی یا اصل بودن داروی بوتاکس بشود. از آنجا که بسیاری از همکاران در مورد روش افتراق دیسپورت اصل از تقلبی پرسیده اند آن نکات را برای شما شرح می دهم:

۱. درب جعبه بوتاکس به راحتی و طبق روشی که در ویدئو می بیند باز می شود. جعبه های تقلبی معمولا با چسب چسبانیده می شوند که باز کردن جعبه آنها را مشکل می کند.
۲. برچسب روی ویال بوتاکس اصل با دستگاه چسبانیده می شود و لبه های برچسب از دوطرف در یک راستا هستند. در بوتاکسهای تقلبی اغلب لبه های برچسب بالا و پایین می باشند.
۳. رنگ درپوش پلاستیکی ویال بوتاکس اصل یک رنگ کاملا براق می باشد.
۴. هنگام جدا کردن درپوش پلاستیکی ویال بوتاکس اصل، براده آلومینیوم از ویال بوتاکس جدا نمی شود.
۵. مرحله حل کردن بوتاکس با سرم.  این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار است. بطور طبیعی خلاء موجود در ویال بوتاکس یک فشار منفی ایجاد می کند که باعث می شود حلال بوتاکس(سرم نرمال سالین) بدون نیاز به فشار به پیستون سرنگ وارد ویال بوتاکس شود. از انجا که بوتاکسهای اوریجینال در کارخانه پر می شوند میزان خلاء موجود در تمام ویالهای بوتاکس یکسان می باشد. برای بوتاکس دیسپورت این خلاء در حدی است که یک سی سی اول سرم تقریبا راحت و البته به کندی وارد ویال می شود اما بعد از آن معمولا نیاز به فشار دست بر پیستون سرنگ دارد. در دیسپورتهای تقلبی فشار منفی بسیار زیاد بوده و به مجرد ورود سرنگ، تمام سرم به سرعت تخلیه می شود.

ب.صرفه جویی در هزینه ها
از آنجا که اغلب مارکهای بوتاکس، ویالهای دونفره یا سه نفره دارند و با توجه به ابنکه هر ویال پس از آماده سازی فقط به مدت خیلی محدود قابل استفاده می باشد و باید دور ریخته شود، اگر شما با داروی بوتاکس را خودتان تهیه کنید در نهایت هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد چرا که در صورتیکه پزشک ویال دونفره یا سه نفره بوتاکس را تهیه کرده باشد و برای شما ویال را باز کند ممکن است در بازه زمانی که بوتاکس حل شده قابل استفاده می باشد، مراجعه کننده دیگری نداشته باشد و ناگزیر شود بقیه بوتاکس را دور بریزد، که معمولا این دور ریز در هزینه پرداختی شما لحاظ می شود. اما اگر خودتان بوتاکس را از داروخانه ها تهیه کنید و  ویال دونفره یا سه نفره را با دوستانتان به اشتراک بگذارید هزینه نهایی شما بشدت کاهش می یابد.
ضمنا ممکن است بیمه شما(اولیه یا تکمیلی) هزینه های بوتاکس را در موارد درمانی پوشش دهد. در این موارد لازم است داروی بوتاکس را حتما با نسخه پزشک و از داروخانه تهیه کنید تا بیمه به شما تعلق بگیرد.

ج. وقتی پزشک بجای شما بوتاکس را تهیه کرده باشد در واقع داروی بوتاکس دو بار دارد به فروش می رسد: یک بار توسط داروخانه و یک بار توسط پزشک. درست است که پزشک برای فروش دارو به شما سودی را لحاظ نمی کند اما بخاطر اینکه مبلغ پرداختی شما وارد چرخه مالی مطب می شود و پزشک ناچار خواهد بود برای آن مالیات بپردازد این موضوع سبب می شود تا شما در پرداخت این مالیات اضافه سهیم شوید!

۹.قیمت بوتاکس چقدر است؟


بسته به نوع تزریق(زیبایی معمولی، زیباییهای تخصصی، میگرن، میگرن و زیبایی، تعریق و سایر موارد) و نیز داروی مصرفی(دیسپورت، مصپورت، دیستون و...) متفاوت است و بین چهارصد و پنجاه هزار تومان برای زیبایی معمولی تا چند میلیون برای بعضی درمانهای خاص متغیر است. 

برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز قیمت بوتاکسهای مختلف و با جزئیات روی لینک زیر کلیک کنید:

قیمت بوتاکس

قیمت به روز بوتاکس

 

 

اشتراک گذاری این مطلب در واتساپ

 




 

این مطالب برای شما سودمند خواهند بود:

 

بهترین بوتاکس زیبایی

بوتاکس زیبایی


 

عوارض بوتاکس

بوتاکس چه عوارضی دارد؟


  

قیمت مناسب بوتاکس در تهران

قیمت بوتاکس زیبایی و میگرن با جزئیات


 

مطالب مفید در باره سردرد

 تشخیص و درمان سردردها


بهترین درمان سردرد

درمانهای میگرن


پرهیز غذایی در میگرن

غذاهایی که سردرد را بدتر می کنند


اطلاعات کامل در باره میگرن

هر آنچه لازم است در باره میگرن بدانید


بوتاکس زیبایی طبیعی

بوتاکس میگرن به همراه زیبایی


  

اطلاعات مفید در بار مغز

با مغز خود به زبان ساده آشنا شوید


بی خوابی 

قوانین خواب آرام


اصول تغذیه سالم 

اصول تغذیه سالم برای مغز


دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاع


بهترین دکتر سرگیجه 

درمان خانگی سرگیجه


درمان فشار مغز 

فشار مغز


داروی آلزایمر 

راه پیشگیری از آلزایمر


 

  

درد های عصبی 


  

استفاده از قسمتی یا تمام مطالب این سایت فقط با ذکر منبع بلامانع است

 

نظراتــــــ

shirane زهراجلالی 11/4/1400
مطالب بسیار عالی ومفید بیان شده.سپاس ازشما
shirane شعبانی 11/4/1400
خیلی ممنون دکتر جان من هربار که بوتاکس زیبایی می زنم ابروهام بیش از حد بالا می ره چکار باید بکنم؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 11/4/1400
اگر زیر نظر پزشکی انجام بدهید که به عصبها و آناتومی عضلات صورت تسلط داشته باشد چنین مشکلی رخ نمیده
shirane م. جویباری     11/4/1400
مقاله خیلی مفیدی بود شما برای میگرن کدام بوتاکس را معرفی می کنید که مقرون به صرفه باشه؟ ممنون
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 11/4/1400
دیستون کیفیت خوبی داره و هزینه پایینی هم داره
shirane فاطمه 11/4/1400
سلام اقای دکتر ما مصبورت را برای درمان دیستونی گردن استفاده کردیم واثر بخش نبوده چکار باید بکنیم
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 11/4/1400
من برای موارد درمانی مثل میگرن یا دیستونی دیسپورت و دیستون رو توصیه می کنم
shirane محمدی 12/4/1400
آقای دکتر برای درمان نمایش لثه که در مقاله تون اشاره شده ، بوتاکس تا چه حد موثر هست؟؟فرم لبها و مخصوصا لبخند فرد بعد از تزریق غیرطبیعی نمیشه ؟؟ و اینکه کدوم نوع از بوتاکس رو براش توصیه میفرمایید
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 13/4/1400
عضلات متعددی در فرمدهی به لبخند موثرند. این تزریق کاملا تخصصی است و در بهترین حالت توسط متخصص مغز و اعصاب مسلط به نوروآناتومی صورت انجام می شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در مورد نوع بوتاکس با تمام بوتاکسهای استاندارد قابل انجامه ولی برای پزشکان کم تجربه تر دیسپورت بخاطر انتشار کمتر گزینه بهتریه
shirane سارا     13/4/1400
ممنون بابت مطالب فوق العاده دکتر جان درسته که میگن بوتاکس دیستون خیلی درد داره؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 13/4/1400
اوایل که دیستون تازه تولید شده بود تزریق اون درد نسبتا زیادی داشت اما کمپانی تولید کننده با تغییر ph دارو این مشکل رو حل کرده
shirane حسینی 21/5/1400
سلام من 12 روز پیش پیشانی و کنار چشمم بوتاکس دیسپورت تزریق کردم. دو روزه حس میکردم پلک پایین یک چشمم بی حسه. امروزم اشک ریزش داشت و کوچک تر از چشم دیگم شده. ممکنه به خاطر بوتاکس باشه؟چکار باید بکنم؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 21/5/1400
سلام بله این می تونه از عوارض بوتاکس باشه. البته ممکنه جزو عوارضی باشه که بعد از چند روز برطرف بشه با این حال توصیه می کنم به پزشکتون مراجعه کنید.
shirane آذر نعمتی     azarnemati69@yahoo.com 5/6/1400
سلام آقای دکتر ،وقتتون بخیر من ۶۴ سالم هست و سال ۹۴ سکته مغزی کردم و دست راستم از سال ۹۴رگ هاش سفت و محکم شده به طوری که زیاد نمیتونم باهاش کار کنم و دستم درد میگیره، مشکل قلبی هم دارم،بنظر شما به کدام دستم واکسن کرونا بزنم ؟دست راستم که مشکل داره یا دست چپ؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 6/6/1400
سلام گر دست راستتان عضلاتش تحلیل نرفته باشه می تونید تزریق رو توی همون دست انجام بدید
shirane آذر نعمتی     azarnemati69 5/6/1400
سلام آقای دکتر ،من ۶۴ سالم هست و سال ۹۴ سکته مغزی کردم و دست راستم رگ هاش سفت و محکم شده به طوری که زیاد نمیتونم باهاش کار کنم و دستم درد میگیره، مشکل قلبی هم دارم،بنظر شما به کدام دستم واکسن کرونا بزنم ؟دست راستم که مشکل داره یا دست چپ؟
shirane روزبه کرم پور 6/6/1400
سلام ، ببخشید بوتاکس فقط از سردرد میگرنی جلوگیری میکنه یا از حالات دیگرش مثل اورا ، خستگی و ... نیز جلوگیری میکنه ؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 14/6/1400
پرسش بسیار خوبیه. بوتاکس تخصصی میگرن روی تمام جنبه های میگرن موثره و هفتاد درصدی که پاسخ می گیرن بقیه جنبه های میگرنشون هم مثل نوسانات خلق و اوراها بهبود پیدا میکنه
shirane سیمین منتظری 19/7/1400
سلام وقتتون ب خیر…اقای دکتر ایا پس از تزریق بوتاکس،برای اقدام به بارداری زمان انتظار دارد؟؟؟🙏🌹
shirane زهرا اسدی 3/12/1400
سلام آقای دکتر من ام اس دارم .می خواستم بدونم آیا می توانم بوتاکس زیبایی را انجام بدم ؟واینکه چه نوعی راپیشنهاد می کنید
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 30/2/1402
منعی ندارید. بوتاکسهای موجود در داروخانه ها(در حال حاضر دیستون، مصپورت و دیسپورت) همه خوب هستند
shirane زهرا رضائی 29/5/1402
سلام وقت بخیر دکتر من تهران هستم دوبار بوتاکس میگرن زدم بار اول مصپورت الان دیستون بار اول خیلی راضی بودم و سردردام کلا رفت ولی الان ۶ روز از تزریق دیستون میگذره و اصلا بهتر نشدم چیکار باید کنم ؟میتونم دوباره الان مصپورت بزنم؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 3/6/1402
سلام. معمولا بین یک تا شش هفته طول میکشه تا اثر درمانی بوتاکس ظاهر بشه(مکانیسم زیبایی و درمانی بوتاکس با هم متفاوت هستند). عجله نکنید. فاصله بین دو تزریق هم نباید از سه ماه کمتر باشه.
shirane زهرا رضائی 29/5/1402
سلام وقت بخیر دکتر من تهران هستم دوبار بوتاکس میگرن زدم بار اول مصپورت الان دیستون بار اول خیلی راضی بودم و سردردام کلا رفت ولی الان ۶ روز از تزریق دیستون میگذره و اصلا بهتر نشدم چیکار باید کنم ؟میتونم دوباره الان مصپورت بزنم؟
 دکتر فرهاد عمادی متخصص مغز و اعصاب 3/6/1402
سلام. معمولا بین یک تا شش هفته طول میکشه تا اثر درمانی بوتاکس ظاهر بشه(مکانیسم زیبایی و درمانی بوتاکس با هم متفاوت هستند). عجله نکنید. فاصله بین دو تزریق هم نباید از سه ماه کمتر باشه.