doctor emadi-Dr emadi-Dr.emadi-Instagram-آدرس اینستاگرام دکتر عمادی

تداخلات غذاها با همدیگر


ذائقه غذایی ما در کودکی شکل می گیرد. ترکیب غذاهایی که در هر منطقه مورد استفاده قرار می گیرد تا حد زیادی تابع نوع جغرافیای آن منطقه است. چیزی که الزاما حالت بهینه برای سلامت انسان نیست.
بحث تغذیه بنظر من قسمتی از سواد عمومی محسوب می شود که آگاهی همه آدمهایی که با هم یک جامعه را تشکیل داده ایم از کلیات آن قطعا تاثیر واضحی در بهتر کردن حال همه ما دارد.
فردی را در نظر بگیرید که بخاطر خوردن ماست به همراه وعده غذایی اصلی، آهن آن اندک گوشتی را که به سختی فراهم کرده و سر سفره آورده جذب بدنش نمیشود. او بتدریج دچار فقر آهن خواهد شد، فرض کنید که بخاطر فقر آهن دچار پای بی قرار شود و پای بی قرارش باعث بی خوابیش شود‌ برای جبران بی خوابی به قرص خواب روی می آورد و بتدریج کیفیت زندگی وی در سراشیبی سقوط قرار می گیرد، به چه صورت؟ تواناییهای ذهنی این فرد به دلایل مشخصی افت می کند: فقر آهن(نقش واضحی در کارکرد صحیح مغز دارد)، بی خوابی و تاثیر ضد تمرکزی و ضد حافظه ای داروهای خواب.

بنابراین چنین فردی در زندگی روزمره اش هم پر اشتباه خواهد بود و هم تحریک پذیر و عصبی. ترکیب اشتباهات فراوان و تحریک پذیر بودن می شود دردسر پشت دردسر و این سیکل معیوب ادامه می یابد...سیکل معیوبی که جرقه اولش از یک عادت غذایی اشتباه شروع شده بود.
ایرادات تغذیه ای فراوانند و دکتر فرهاد عمادی  بتدریج در مورد اشتباهات تغذیه ای ایرانیان مطالب مناسب را منتشر خواهد کرد.

 
استفاده از بخشی یا تمام مطالب این وبسایت با ذکر منبع بلامانع است.
 

مطالعه مطالب زیر توصیه می شود:

میگرن چیست؟

درمان میگرن

بوتاکس میگرن

بوتاکس زیبایی

بوتاکس های تخصصی

کمردرد، سیاتیک، دیسک، تنگی نخاع

فشار مغز

لخته در مغز

پای بی قرار

بیماریهای عصبها

تشنج

ام اس

پارکینسون

سکته مغزی

دردهای عصبی

حافظه

دانش مغز

سایت تخصصی مغز و اعصاب دکتر عمادی  

نظراتــــــ

shirane معصومه ایزدی 14/4/1400
بسیارعالی وکامل هست همه مطالب .ممنون اقای دکتر عمادی